• 26 kwietnia 2024

Jeśli szukasz do opracowania foolproof pielęgnacji skóry dla trądziku, po pierwsze, trzeba będzie ocenić swoją obecną rutynę pielęgnacji skóry, a także chcesz zrozumieć przyczyny trądziku i jak go leczyć. Aby doprowadzić Cię do prędkości, trądzik jest klinicznie znany jako trądzik pospolity, przewlekły stan skóry charakteryzujący się zatkane mieszki włosowe, według dr Ifeoma Ejikeme, konsultant medyczny i ekspert skóry.

"Kiedy pory są zatkane przez bakterie, komórki zapalne i dojrzałe komórki skóry, prowadzi to do otwartych (i zamkniętych) zaskórników i tworzenia cyst", dr Ejikeme, która jest również założycielką Adonia Medical Clinic z siedzibą w zachodnim Londynie, mówi woman&home. "Zwykle lokalizacje wybuchów obejmują twarz, plecy i obszary klatki piersiowej, chociaż mogą wystąpić w dowolnym miejscu na ciele".

Podczas gdy trądzik może zdarzyć się każdemu w dowolnym momencie, największym czynnikiem napędzającym jest genetyka, co oznacza, że jeśli masz w rodzinie historię trądziku, oznacza to, że możesz być bardziej narażony na jego rozwój, mówi dr Ejikeme. Istnieją jednak dodatkowe czynniki wyzwalające, które przyczyniają się do powstawania wyprysków. Należą do nich stres, nadmierne złuszczanie, stosowanie produktów okluzyjnych, a nawet posiadanie diety wysokocukrowej.

Opracowanie solidnej rutyny na trądzik oznacza, że oprócz stosowania najlepszego podkładu i bazy pod makijaż dla danego typu skóry, również wprowadzenie odpowiednich składników (więcej o tych poniżej!), które mogą wyeliminować bakterie wywołujące trądzik. W tym samym czasie, dr Ejikeme radzi również skupić się na leczeniu stanów zapalnych jako część swojej rutyny pielęgnacyjnej, ponieważ jest to duża część stanu skóry, jak również.

"Dla bakterii, aby przekształcić się w trądzik, musi iskrzyć zapalenie", wyjaśnia. "Ten stan zapalny jest odpowiedzią organizmu na obecność bakterii, i wysyła komórki, aby pozbyć się bakterii, powodując, że skóra staje się stanem zapalnym z zaczerwienieniem, bólem i ropą. Z tego powodu należy zająć się stanem zapalnym, jak również bakteriami."

Najlepsza rutyna pielęgnacyjna dla skóry z trądzikiem, według eksperta

Jaka jest więc najlepsza rutyna pielęgnacyjna dla skóry trądzikowej i skłonnej do trądziku? Niestety, nie ma magicznej różdżki lub szybkiego rozwiązania dla trądziku, ponieważ jest to stan przewlekły, który może być zarządzany, ale nie szybko wyleczony, według dr Ejikeme.

Istnieją jednak proste kierunki działań, które można podjąć w celu opanowania objawów trądziku i utrzymania nowych wykwitów z formacji - niezależnie od tego, czy uderzasz w puby, czy zmierzasz z powrotem do szkoły.

Produkty do pielęgnacji skóry trądzikowej

Podczas gdy niektóre produkty do pielęgnacji skóry twierdzą, że tłumią wykwity w zarodku, zdarzają się sytuacje, w których faktycznie pogarszają one stan wyprysków. Dlatego ważne jest, aby dokładnie ocenić produkty, których używasz, aby sprawdzić, czy przyczyniają się one do powstawania wyprysków.

"Wszystko, co prowadzi do nadmiaru olejów na skórze lub zatkania porów, może pogorszyć trądzik" - mówi dr Ejikeme. "Usuń te produkty ze swojego reżimu i poszukaj zamiast tego produktów na bazie wody (w tym kremu do opalania)". Oto podstawy, na które należy zwrócić uwagę:

• Kwas salicylowy: Amerykańska Akademia Dermatologii (AAD) zaleca dodanie tego aktywnego składnika pielęgnacji skóry do swojej rutyny, jeśli chcesz poskromić zaskórniki i pryszcze, ponieważ udowodniono, że odblokowuje on pory i zapobiega powstawaniu nowych wykwitów. Jednakże, podobnie jak w przypadku innych substancji czynnych, dr Ejikeme mówi, że należy zachować ostrożność, ponieważ powoduje on podrażnienia na suchych i wrażliwych rodzajach skóry. Zaleca dodanie dwuprocentowego kwasu salicylowego do wieczornej pielęgnacji, po oczyszczeniu skóry.
  • Retinoidy: Retinoidy to produkt idealny dla skóry trądzikowej, ponieważ pomagają zrównoważyć nadmierną produkcję oleju, zmniejszają stan zapalny, zmniejszają zatkane pory, a nawet mają właściwości antybakteryjne. Retinoidy należy stosować z rozwagą, ponieważ niewłaściwe ich nakładanie na skórę może powodować podrażnienia i wrażliwość na słońce. Dr Ejikeme zaleca stosowanie ich raz w tygodniu, na noc, po oczyszczeniu skóry.

First Aid FAB Pharma White Clay Acne Treatment Pads 2% Salicylic Acid

Aby prawidłowo stosować kwas salicylowy, Podoba nam się wygoda i skuteczność First Aid White Clay Acne Treatment Pads z 2% kwasem salicylowym, które mogą być przetarte na bezpośrednio po oczyszczeniu jako tonizujące/rozwiązujące problem krok w jeden przed kremem nawilżającym.

• First Aid FAB Pharma White Clay Acne Treatment Pads 2% Salicylic Acid w Sephora za 30 USD

The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion

Dla początkujących, podoba nam się mniejsze stężenie w The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion; jest również bardzo dobrze wchłanialny pomimo swojej gęstej formuły, co czyni go świetnym do noszenia pod makijażem (nie zapomnij o SPF!).

• The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsja na Amazon za $21.95

Jak leczyć trądzik

"Kluczem z trądzikiem jest szukanie pomocy wcześnie, zwłaszcza jeśli rozwijasz blizny jakiegokolwiek rodzaju", mówi dr Ejikeme. "W Adonia Medical Clinic z powodzeniem leczymy setki osób każdego roku z trądzikiem, gdzie stosujemy podejście oparte na trzech krokach".

1. Przewartościuj swoją rutynę pielęgnacji skóry

Najpierw będziesz chciał wziąć trochę, aby ocenić produkty, których obecnie używasz, i przestać używać wszelkich produktów (i praktyk), które mogą pogorszyć sytuację, zaleca.

2. Trzymaj się podstaw

"Następnie dodaj w podstawowej rutyny z kluczowych składników (choć, czasami leki na receptę są potrzebne)," Dr Ejikeme radzi. "Zacznij od pieniącego się środka oczyszczającego, który nie pozbawia skóry, a kilka razy w tygodniu używaj środka oczyszczającego z dwuprocentowym kwasem salicylowym (lub serum). Zakończ lekkim, niekomedogennym kremem nawilżającym i filtrem przeciwsłonecznym".

Clinique Acne Solutions Acne + Line Correcting Serum (serum korygujące)

Opracowana specjalnie z myślą o skórze dojrzałej z problemami, łagodna, ale skuteczna formuła zawiera kwas salicylowy, który usuwa zanieczyszczenia i olej, białko serwatkowe, które wygładza i uelastycznia skórę oraz acetylo glukozaminę i wyciąg z szałwii muszkatołowej, które usuwają martwe komórki skóry i wspomagają jej zdrowy obrót.

• Clinique Acne Solutions Acne + Line Correcting Serum na Amazon za 46 dolarów

Murad Skin Perfecting Lotion

Ten kultowy zakup bezolejowy krem nawilżający jest idealny dla skóry mieszanej, tłustej i trądzikowej i posiada kwas hialuronowy i retinol dla obrotu bez suchości. Pomaga również zminimalizować widoczność rozszerzonych porów i sprawia wrażenie super lekkiego.

• Murad Skin Perfecting Lotion w Sephora za 42 USD

Supergoop! Matte Screen Sunscreen Smooth & Poreless 100% Mineral Sunscreen SPF 40

Jeśli celem Twojej pielęgnacji skóry trądzikowej jest matowy, wyrównany wygląd, nie szukaj dalej niż ten pozbawiony blasku podkład o szerokim spektrum działania, który ma na celu pozbycie się wszystkich tłustych plam, oferując jednocześnie wysoką ochronę przed promieniami UVA i UVB.

• Supergoop! Matte Screen w Nordstrom za $38

3. Adresuj blizny

Trądzik może powodować blizny i zaczerwienienia w przypadku jaśniejszych odcieni skóry oraz hiperpigmentację (oraz zmiany tekstury) w przypadku ciemniejszych odcieni, wyjaśnia dr Ejikeme. Aby leczyć blizny, zabiegi miejscowe (i produkty) zalecane przez dermatologa mogą zdecydowanie pomóc poprawić ich wygląd w czasie.

Jeśli jednak Twoja skóra nie reaguje dobrze na te zabiegi/produkty, AAD radzi zapytać dermatologa o zabiegi wykonywane w gabinecie.

Należą do nich laserowy resurfacing skóry, peeling chemiczny, dermabrazja i mikrodermabrazja, które są bezpiecznie wykonywane w gabinecie dermatologicznym.

Kiedy należy udać się do dermatologa

W razie wątpliwości, dr Ejikeme zaleca zarezerwowanie konsultacji ze specjalistą skóry lub dermatologiem z certyfikatem zarządu, aby omówić swoją rutynę pielęgnacyjną dla trądziku, ponieważ te wyszkolone osoby mogą pomóc w wydaniu i sporządzeniu spersonalizowanego planu leczenia.

"Zawsze polecam szukać profesjonalnej pomocy, a nie polegać na over-the-counter self leki na trądzik, ponieważ jest to przewlekły stan, który wymaga zarządzania eksperta", wyjaśnia. "Podczas rozmowy z ekspertem, mogą przepisać leki przeciwzapalne, aby zmniejszyć stan zapalny, i leki, aby rozwiązać problem bakterii".

woman&home dziękuje dr Ejikeme z Adonia Medical Clinic za jej czas i wiedzę.